Papírová města

Papírová města 

Autor: John Green

Nakladatelství, rok: Knižní klub, 2008

Počet stran: 281

Žánr: dívčí román

Věková kategorie: 12–17 let

 

Hlavní hrdina této knihy je Quentin. Normální, ale trošku tichý kluk. Potom ještě kamarádi, Ben a Radar. A samozřejmě Margo do, které je Quentin tajně zamilovaný. Děj se odehravá tak různě (dozvíte se později). Další díly kniha nemá a nevím jestli mít bude, ale vím, že bude natočený film podle knihy.

Tato kniha je o klukovi jménem Quentin, ale všichni mu říkají Q, je to totiž jeho přezdívka. Jeho nejlepší kamarádi jsou Ben a Radar, kteří s ním chodí na střední školu. A pak je tady Margo, s Q se spolu seznámili, ještě když byli malí, ale potom vyrostli a přestali se spolu bavit a vůbec si sebe nevšímali. Ale jednu noc se úplně všechno obrátilo. Margo uprostřed noci zaklepala na okno od Q a vyzvala ho na dobrodružnou noc, ve které udělají špatné věci jejím spolužákům, kteří jim kdysi něco špatného provedli např: vloupají se do jejich domova pomažou všechny kliky máslem, nebo lepidlem. A bylo toho mnohem víc. Q se do Margo v tu noc zamiloval. Pak dobrodružná noc skončila a oba jeli domů se vyspat a Q se těšil na druhý den až jí uvidí. Na druhý den Margo ve škole chyběla a další taky a pak další... Quentinovi to přišlo divné, protože u jejího domu neviděl ani její auto. Jednou ráno byli u Quentina doma od Margo rodiče a oznámili mu, že Margo utekla. Byl při tom i policajt, který Quentinovi řekl, že Margo utíká z domova skoro pořád a nechává po sobě vždycky nějaké stopy, kde jí můžou najít. Q nevěděl co si má představit pod slovem stopy, tak mu policajt vysvětlil, že jedno nechala na své posteli Mišku Mickey a odjela do Disneylandu. Q chtěl hodně moc, aby se Margo vrátila, ale nezbývalo mu nic jiného než hledat stopy co po sobě nechala. Šel k ní domů do pokoje a tam našel knihu, která se jmenovala Píseň o mně, kde našel pár stop. Byly tam vyznačeny jen ty věty, které dávaly stopy a samozřejmě, že je vyznačila Margo. Q v té knize našel spoustu stop, ale pořád mu chyběla jedna, kde by bylo přesně napsané na jakém místě bude. Prohledal úplně všechno co podtrhla v té knize, ale stejně ho to nikam nedovedlo. Až jednou najel na jednu stránku na internetu a tam Margo napsala, kde přesně je. Quentin neváhal hned vzal auto a jel na místo, kde byla. Jel tam společně s Radarem, Benem a Lacey. Lacey je holka od Bena a hodně dobrá kamarádka Margo. Trvalo 12 hodin než dojeli na místo. Byla v obrovském domě úplně sama. Margo byla ráda, že jí Q našel, ale nechtěla se vracet zpátky domů a chtěla tam zůstat. Quentin jí to zkoušel rozmluvit, ale nešlo to. Ale pro Quentina nebylo hlavní, že se nechtěla vrátit domů halvní bylo, že se s Margo políbili. Q byl sice zklamaný,že Margo nejela zpátky domů s ním, ale byl také rád, že jí našel ,a že si budou volat a uvidí se třeba o prázdninách.

 

Kniha se mi četla dobře dokonce líp než hvězdy nám nepřály. Chvílemi se mi zdála někdy nudná, ale málokdy. Napínavá byla hodně od začátku jsem chtěla vědět jak to dopadne. Knihu od stejného autora už jsem četla a obě dvě se mi četly dobře, asi nejlíp ze všeh knih co jsem četla. Myslím si, že by to klidně mohly číst starší věkové kategorie než jsem já. Nejvíc mě rozesmálo, když se Ben a Radar opili na párty a Q pro ně musel přijet. Bála jsem, že Margo nakonec nenajdou, protože by byla mrtvá. Vadily mi tam dvě postavy, od Margo rodiče. Vůbec se o ní až tak moc nebáli, že utekla nebo, že by mohla být mrtvá. Knihu určitě doporučuju jestli někdo četl Hvězdy nám nepřály, tak tahle kniha vás bude bavit určitě. Je od stejného autora,a tím pádem je podobně napsaná.

PS: Quentin hledal na hodně místech stopy, samořejmě, že bych toho vypsala víc, například jaké to bylo, jak tam jeli, jaká byla dobrodružná noc, ale už tak se mi to zdá docela dlouhé, a nechtěla jsem to ještě delší. Omlouvám se, že je to tak zkráceně popsáno.

 

autor: Kika Kubicová