Klára z knihy Klára miluje matikáře

Klára z knihy Klára miluje matikáře

Autor: Barbora Robošová

Vydavatelství: Víkend

Počet stran: 174

Věková kategorie: od 10 let

 

Kláře je 13 let a chodí do 8. třídy. Doma žije s maminkou, babičkou a osmiletým bratrem Samuelem. Tatínka nemá Klára kvůli toho, protože při práci v dolech umřel. Klára je obyčejná holka, ale nelíbí se jí její styl oblékání, protože jí babička nutí nosit věci, které uplete.

Klára většinu času tráví na hřbitově, kde vzpomíná na tatínka a zapaluje mu tam svíčku. Její spolužáci ví o tom, že Kláře umřel tatínek a smějí se jí, že mezi její záliby patří chození na hřbitov. Jednou, když jde Klára cestou na hřbitov tak jí potká spolužák a rozbije jí svíčku. Klára je hrozně naštvaná, ale rychle na to zapomene. Když do školy kde chodí, nastoupí nový učitel tak si z něho všichni dělají srandu, ale Kláře se ten učitel líbí, protože jí připomíná tatínka, který ji před pár lety umřel. Klára se ze začátku v matice nesnaží, ale potom se zamiluje do nového učitele a učí se do matiky z hodiny na hodinu. Když jde Klára ven uvidí tam nového učitele a začne ho pronásledovat, zjistí, že jde do obchodu, a když z obchodu vyjde tak jde domů, který je nedaleko toho kde bydlí Klára. Klára začne často chodit k domu, kde učitel bydlí a přemýšlí o tom, jak by zareagovala, kdyby učitel vyšel.

 

Klára je jiná než většina jejich spolužáku, protože mezi její záliby nepatří házení vlaštovek z komínu do okna školy, ale ona radši chodí ven sledovat, jestli tam není její učitel. Většina spolužáků si myslí, že je Klára praštěná, protože nemá normální záliby jako oni, ale Kláře to nevadí a její záliby se ji líbí. Pokaždé když jdou holky ven házet vlaštovky, na které napíšou jméno jejích kluka, který se jím líbí tak se Klára vymluví, že musí na hřbitov anebo, že má něco na práci.

Nechtěl bych být v Klárčině kůži, protože by se mi nelíbilo, jak by mě spolužáci pomlouvali kvůli tomu, jaké nosím oblečení. Kdybych měl být v Klárčině kůži tak bych určitě neřval na mamku, jenom kvůli tomu, že si našla nového přítele. Určitě bych se hned nenaštval na malého bráchu za to, že s ním musím zajít do obchodu a nebo, že půjde s mamkou a jejím novým přítelem ven.

Kniha se mi velmi líbila, když jsem jí četl tak mě to nutilo číst dál bylo dobré, že nebylo napsáno všechno o postavě hned na začátku, ale že jsem se některé informace dozvěděl v průběhu četby. Nadchlo mě, když jsem zjistil, že kniha je psaná o Karviné.

V průběhu knihy jsem také zjistil, že hlavní postava knihy Klára bydlí v Karviné 7, kde chodí na ten hřbitov a, že ten obchod, kde viděla pana učitele byl Kaufland. Určitě bych doporučil si tuto knihu přečíst, protože je dobře napsaná a dobře se čte.

autor: Lukáš Bouška