Deník Mimoňky 2

Deník Mimoňky 2 (Příběhy neoblíbený pařičky)

Autorka: Rachel Renée Russellová

 

Nakladatelství, rok: Mladá fronta, 2012

Počet stran: 278

Žánr: deník

Věková kategorie: pro dívky od 9 let

 

Hlavní hrdinka této knihy je Nikki Maxwellová je mi hodně sympatická, protože mi připadá, že by mohla být povahově podobná jako já. Hraje i v předešlém dílu Deník Mimoňky 1 (dílů je dohromady 6). Děj se odehrává ve škole a na halloweenském plese.

Kniha je o holce jménem Nikki, která si píše svůj vlastní deník, kam zapisuje, co se za den stalo, co prožívá a tak dál. Nikki se kamarádí ve škole se Zoey, Chloe a Brandonem, který se jí mimochodem líbí, a Nikki doufá, že ji pozve na halloweenský ples. Pak je ve škole jedna rivalka jménem Mackenzie, která se snaží Nikki zničit. Nikki si myslí, že ji nakonec stejně Brandon na ples nepozve, tak se domluví s holkama, že půjde s něma, ale asi po dvou dnech co se s holkama domluvila, ji Brandon konečně pozve. Nikki je moc ráda, že ji konečně Brandon pozval na ples, ale přece už to slíbila holkám a teď neví, co má dělat. Nakonec ale stejně vymyslela plán. Vezme si na ples oba kostýmy, jeden kostým Julie a druhý kostým pytle, v tom kostýmu půjde s holkama. Vymyslela to tak, že si vezme oba kostýmy do tašky a každou půl hodinu se bude na toaletách převlíkat z jednoho kostýmu do druhého. Chvilku jí to docela vycházelo, dokud nepotkala na toaletách Mackenzie, jak se upravuje před zrcadlem. Nikki se snažila jít převléct, ale Mackenzie jí vytrhla tašku, kde měla kostým Julie, z ruky a vyběhla pryč. Nikki se rychle rozběhla za ní. Mackenzie hodila tašku před Brandona, Zoey a Chloe a Nikki ji rychle vzala. Všichni tři se na ni podívali a nevěděli, co si mají myslet. Nikki se rozbrečela a utíkala pryč a Brandon za ní. Nakonec si oba sedli na lavičku a Nikki mu začala vše vysvětlovat. Pak přišly Zoey a Chloe. Řekli jí, že nejsou naštvané, ale jen jim mohla říct, že ji pozval Brandon, ony by to pochopily. Nikki se jim omluvila a děkovala, že nejsou naštvané. Pak holky odešly a ona zůstala s Brandonem sama. Brandon jí řekl, co si o tom myslí, a taky, že si to docela užil, i když s ní nebyl celou dobu, a že ji pozve určitě zase, ale už musí říkat pravdu. Nikki souhlasila a říkala, že půjde moc ráda.

Kniha se mi četla hodně dobře, jenže se mi potom nepíše moc dobře vizitka. Myslím si, že jsem četla už i lepší knihy. Kniha je podle mě srandovní, i když mě některé části nebavily. Knihu bych doporučila spíše šesťákům než sedmákům. Přijde mi, že by sedmáci měli číst už trošku knihy pro starší. Kniha je podle mě docela jednoduchá na čtení. Rozesmálo mě, že holky si vybraly za kostým pytle. Nesympatická osoba mi byla Mackenzie, protože chtěla Nikki zničit. Knihu doporučuji určitě, protože se dobře čte a je srozumitelná.

 

autor: Kika Kubicová