Chlapec a jeho robot

Chlapec a jeho robot 

Autor: Daniel H. Wilson

Nakladatelství: Knižní klub, 2012

Žánr: Fantasy

Věková kategorie: 11 až 12 let

Počet stran: 178 stran

 

Hlavní postavou je kluk Kód. Děj se odehrává na pahorku a pod povrchem, neboli v místech různých experimentů.

Příběh začíná tím, jak Kód sedí v autobuse s jeho třídou, která jede na výlet. S nikým neseděl, protože nemá kamarády a nebaví se ani s rodiči. Jeho opravdový kamarád byl jeho děda, ale ten umřel. Kód vylezl na Mekův pahorek a kreslil si svého robota. Jenže uviděl zelené blikající světlo a tak se za ním ihned rozběhnul, ale spadl do díry v kmenu stromu. Nevěděl, jak se dostane na horu, tak šel za blikajícím zeleným světýlkem. Nakonec došli k obrovské obrazovce, na které byl portrét nějakého starého muže, který hlásil, že bude velká demontáž. Kód si všimnul, že vypadá jako jeho děda. Kód šel dál a dál a ta věcička co svítila, s tím zeleným světlem pískala, tak jí Kód začal, říkat Pískla. Našli obrovský Křišťálový hrad a poblíž starou knihovnu. Ale po chvíli měli společnost. Přišel obří robot, který udržoval pořádek. Kód se ho lekl a zakopl a vypadl mu z kapsy portrét robota, který nakreslil. Robot ho vzal, hodil ho do nějaké roury a proměnil se na toho robota, kterého Kód nakreslil. A Kód mu začal říkat Gary. Šli spolu dál a dál až narazily na obrovskou zahradu. Když byli skoro venku, zastavil je jeden robot, který jim vyhrožoval smrtí, jenže se pak polekal Garyho a upadl do bezvědomí. Ale z toho velkého robota vyjel malý robot na jednom kolečku, který utekl. Nakonec Kód s Garym zastavily velkou demontáž a vrátily se zpět na pahorek.

Kniha se mi četla hezky, jenomže jsem ji přestal v polovině číst, ale musel jsem se k ní vrátit. Nakonec mě pobavila. Pobavil mě určitě robot Gary, o nic moc jsem se nebál a určitě mi byl sympatický Kód, protože se v něm vidím. Určitě bych tuto knihu doporučil sedmákům.

 

autor: Daniel Stoklasa