Úkryt v lese

Úkryt v lese (Detektivní kancelář Podkova)

Autor(ka): Karin Müllerová

Nakladatelství, rok: Egmont, 2004

Počet stran: 101 stran

Žánr: Detektivka

Věková kategorie: od 8 let

 

        Tato kniha je ze série Detektivní kancelář PODKOVA. Vyšla jako osmá v sérii. Knihy mají společné to, že v každém díle se objeví koně. :-)

      Hlavními postavami jsou Karolína, Kristýna a Filip. Děj se odehrává převážně v lese a u lovecké chaty. Karolína uviděla kouř blízko lovecké chaty a tak se kamarádi vydali k ní. Ukázalo se, že to byl planý poplach, v chatě si totiž zatopil Kristýnin strýc Lutz. Vypadal strašně zanedbaně. Strýček Lutz dětem vysvětlil, že někdo zamknul vodu a on se nemá kde vykoupat. Zanedlouho se za nimi ozvalo „Tábořit v lese na divoko je zakázané.“ Muž se představil jako pan Gern. Po dlouhém smlouvání se ukázalo, že on zamknul vodu a protože byla voda na pozemku Kristýniných rodičů musel jim Gern klíč vydat. Po pár dnech strýček Lutz dostal doutníky od neznámého člověka (Přesto že nekouří!). Kristýna se jela projet k jezeru, kde našla polámané větvičky. Vydala se s tímto důkazem domů. Druhý den k nim přišel šerif s obviněním, že to Kristýna a její kamarádi polámali ty větvičky, které viděla včera Kristýna u jezera, protože jsou kolem vidět koňské stopy a špička doutníku, které našli u strýčka Lutze. Kristýna sebe nakonec obhájí a přemýšlí proč se je Gern snaží vyštvat z lesa. Kristýna a její kamarádi si myslí, že je Gern nějak zapletený do krádeží aut, které se v poslední době dějí. Kristýna měla pravdu, viděla jak Gern přemalovává ukradená auta. Omylem se prozradí, ale před tím než ji Gern najde tak omdlí.

Chcete vědět proč omdlela a kdo jí zachrání?

Zde máte odpověď:

  1. napadl jí dívočák

  2. zachránil jí pes

Tato kniha mě napínala až do konce. Jedna z kapitol, konkrétně osmá, se mi zdála nezajímavá/nezáživná. Mám rád koně, takže se mi kniha zalíbila. Tato kniha je jedna z lepších knih, které jsem četl. Knihu bych doporučil věkovým kategoriím od 8 až do 12 let, protože je obsah jednoduchý, pochopitelný, zajímavý a v některých pasážích i poučný. V knize mě rozesmála hned první kapitola, když si Kristýna dovolila na pana Gerna. Bál jsem se o Kristýnu v poslední kapitole. Odpudivá postava byl pro mě Gern.

 

autor: Martin Filipiak